DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Selasa, April 23, 2013

BSK 353. PRU13 aku janji untuk ubah

السلام عليكم

بسم الله الرحمن الرحيم

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

Ini kali kedua kami mengundi kat Seremban. Kali pertama PRU12 tahun 2008 yang membuka banyak pintu kemungkinan.

Kemungkinan paling utama PRU13 ini, samada BN atau PR yang akan terpilih menjadi pengemudi atau pilot negara kita ini.

Seperti yang kami nyatakan dahulu, kami berlima akan turun mengundi. Dua pangkah yang akan kami berlima lakarkan kat kertas undi nanti. Satu untuk DUN dan satu untuk parlimen. Calon-calon yang bertanding dari MCA dan DAP. No2574Hmm….. memang kami berlima sepakat nak pangkah untuk kesegaran, kecemerlangan dan kesejahteraan rakyat Malaysia. ‘Aku janji’ kami dan itu pasti.

Kami nak share kata-kata mantan PM ke-4 dalam majlis anjuran Pemuda BN Alor Setar baru-baru ini. Katanya…..

"Parti itu (Pakatan Rakyat) tidak cekap dan tidak dapat memajukan negeri Kedah ini... tapi rakyat (kini) dapat membuat perbandingan... lima tahun kita bagi dekat dia, apa pun tak ada.

"Kita tak marah kepada rakyat, rakyat nak cuba-cuba... Sudah lima tahun, sudahlah, cukuplah, baliklah,"

Anak Tun Dr Mahathir Mohamad dengan ehsan Datuk Seri Najib Tun Razak telah diberi kerusi DUN kat Kedah. Kerusi panas dimana tersilap langkah atau percaturan boleh melingkup.

Anak Tun tidak diberi kerusi parlimen sebagai back-up untuk survival politik beliau. Tak seperti seorang lagi calon MB BN di sebuah negeri kat pantai timur.

Jika anak Tun ditolak oleh pengundi Kedah pada PRU13 nanti, maka akan bungkuslah keluarga Tun. Berkemungkinan! Kerana kita merancang, itu sahaja, tetapi Allah yang menentukan. Itu pasti.

Dan akan termakbul doa salah seorang pemimpin utama PAS beberapa tahun lalu. Wallahualam.

Untuk meransang minda, cuba-cubalah kita banding-bandingkan jangkamasa 5 tahun PR mengemudi Kedah dan lebih 50 tahun BN memegang tampuk kekuasaan. Fikir-fikirkan.

So….. ya Allah ya Tuhan kami, kami berlindung kepadaMu dari kemalasan serta lanjut usia dan buruknya perbuatan di masa tua, dari godaan-godaan dunia dan dari siksa kubur. Amin.

لَا إِلَّهَ إِلَّا الله مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India