DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Isnin, Januari 16, 2012

BSK 269. Handsome nyer

Bismillah.
Assalamualaikum.

Hasil satu kajian di Amerika Syarikat sudah tentu akan membuat lelaki yang ‘perasan’ mereka handsome atau tampan atau segak melompat hingga ke langit.

Bangga!

Satu kajian yang dijalankan di Universiti Negeri Pennsylvania menyatakan bahawa penampilan fizikal dan ketampanan seseorang lelaki mempunyai fungsi besar untuk meningkatkan peluang kehamilan pasangannya.

Superman “Hasil penelitian yang dijalankan menunjukkan, wanita memperoleh lebih kepuasan jika pasangannya mempunyai tubuh dan wajah yang dianggap penarik.

“Kami juga mendapati responden wanita yang memiliki pasangan tampan, cenderung untuk mempunyai ramai anak,”
kata seorang penyelidik dalam kumpulan itu.

Tetapi bagi lelaki yang merasa mereka kurang segak atau kurang tampan atau kurang handsome dan cuma gitu-gitu sahaja tak perlu risau kerana ada pakar yang meragui hasil kajian itu.

Pakar kesihatan dan terapi seks dari New Zealand, Robyn Salisbury, berkata beliau meragui wujudnya kaitan antara kepuasan bersama pasangan tampan dengan peningkatan peluang kehamilan.

“Ketampanan pasangan mungkin menjadi satu faktor mempengaruhi kehamilan, tetapi ia bukanlah faktor utama,” katanya.

Jadinya tak perlu le meroyan. Buat stress diri sendiri sahaja.

Bukan ketampanan lelaki tingkat peluang hamil tetapi rezeki dari Allah SWT.

So….. ya Allah ya Tuhan kami. kepadaMu kami panjat segala pujian. Ya Allah, tiada yang boleh menahan apa yang Engkau beri dan tiada yang boleh memberi apa yang Engkau tahan. Tiada siapa yang boleh mendekatkan kepada siapa yang Engkau jauhkan dan tiada siapa yang boleh menjauhkan kepada siapa yang Engkau dekatkan. Ya Allah bentangkanlah kepada kami sebahagian daripada keberkatanMu, rahmatMu, kelebihanMu dan rezekiMu. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India