DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Jumaat, Julai 29, 2011

BSK 212. ‘Harimau Biru’ tersingkir

Bismillah.
Assalamualaikum.

‘Harimau Malaya’ disingkir! Hampa atau hampeh?

Apasal tak sarungkan jersi kuning? Mana ada harimau warna biru?

Bola1

Kelayakan Piala Dunia: 'Harimau Malaya' disingkir

MalaysiaKini Jul 29, 11 9:09am

Malaysia tersingkir dari saingan pusingan kelayakan Piala Dunia 2014 zon Asia selepas seri 1-1 dengan Singapura pada perlawanan timbal balik pusingan kedua di Stadium Nasional Bukit Jalil, di Kuala Lumpur, malam semalam.

Tidak kurang 85,000 penyokong Harimau Malaya di Bukit Jalil menjadi saksi detik kejatuhan Harimau Malaya apabila sekadar mencatat keputusan seri 1-1 untuk membawa kepada kekalahan agregat 6-4.

Dengan keputusan itu, Malaysia gagal ke pusingan ketiga.

Bola2Jaringan Safee Sali pada minit ke-57 tidak mampu untuk meningkatkan semangat rakan-rakannya yang lain apabila Singapura berjaya menjaringkan gol penyamaan 13 minit kemudian melalui Shi Jiayi.

Mengulas perlawanan itu, Bernama melaporkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata beliau tetap berbangga dengan pemain kebangsaan walaupun Malaysia tewas kepada Singapura.

Beliau dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang menghadiri jamuan makan malam 'Perdana Menteri Bersama Rakyat' di Dewan Wawasan di Alor Setar turut menyaksikan siaran langsung perlawanan itu melalui layar besar yang dipasang dalam dewan.

Kira-kira 2,000 orang yang menghadiri jamuan itu turut bersorak bersama Perdana Menteri apabila penyerang kebangsaan, Mohd Safee Sali menyumbat gol tunggal negara.

Najib, yang melakukan lawatan sehari ke Kedah hari ini, ketika ditemui pemberita selepas perlwanan berakhir, melahirkan kebanggaannya terhadap semua pemain kerana telah berusaha habis-habisan.

"Pasukan kita menghadapi tugas amat berat dan laluan sukar disebabkan defisit dua gol selain Singapura menguatkan pertahanan setelah menang 5-3 di gelanggang mereka minggu lepas.

"Bagaimanapun saya berbangga dengan mereka dan berharap ini bukan perjuangan terakhir. Saya mahu semua pemain mengambil iktibar daripada kekalahan ini untuk terus berusaha memperbaiki prestasi pada masa depan," katanya yang berpuas hati dengan semangat juang pemain.

Malaysia:
Khairul Fahmi Che Mat, Mahalli Jasuli, Mohd Asraruddin Omar, Mohamad Aidil Zafuan Abd Radzak (Mohamad Muslim Ahmad), Mohd Fadhli Mohd Shas,Amar Rohidan, Ismail Faruqi Ashari (K Gurusamy), S Kunanlan,Mohd Amirulhadi Zainal, Abdul Hadi Yahaya (Ahmad Fakri Saarani), Mohd Safee Mohd Sali.

Singapura:
Mohamad Izwan Mahbud, Muhamad Safuwan Baharudin, Juma'at Jantan, Shaiful (Mohammad Isa Abdul Halim), Shahril Ishak (Fazrul Nawaz Shahul Hameed), Mustafic Fahrudin, Hariss Harun, Shi Jiayi, Alexsandar Duric, Qiu Li, Daniel Bennet.

Bila melihat kelibat ‘Harimau Biru’ yang bermain rasa seperti tak bersemangat nak tonton. Nasib pun macam tak menyebelahi kita. Macam memang awal-awal petanda nak kalah.

Malas nak komen. Huhuhuhuhu.

So….. Ya Allah, sesungguhnya kami memohon agar Engkau melindungi kami daripada kejahatan pendengaran kami, pandangan kami, pertuturan kami, hati kami dan juga daripada kejahatan mengungkit-ungkit. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India