DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Selasa, Julai 09, 2013

BSK 367. Selamat berpuasa dan doa untuk Mesir

السلام عليكم

بسم الله الرحمن الرحيم

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

No2553

Umat Islam di Malaysia akan mula berpuasa esok, Rabu 10/07/13.

Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Datuk Seri Syed Danial Syed Ahmad ketika mengumumkan demikian berkata tarikh permulaan puasa bagi negeri-negeri di seluruh Malaysia telah ditetapkan pada Rabu, 10 Julai 2013, bagi mengikut perintah Yang di-Pertuan Agong setelah diperkenan oleh Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja.

Pengumuman itu disiar secara langsung menerusi Radio Televisyen Malaysia (RTM).

Majlis Raja-Raja mempersetujui bahawa cara menetapkan tarikh permulaan puasa adalah berdasarkan Rukyah dan Hisab.

- Bernama

Selamat berpuasa dari kami sekeluarga.

Semoga ibadah dan amalan yang kita lakukan pada Ramadhan tahun ini penuh dengan keikhlasan dan tidak lari dari sunnah Rasul-Nya dan dengan rahmatNya dan kelembutanNya kita dikurniakan kebaikkan dan ganjaran yang terbaik.

Di bulan yang penuh dengan keberkatan ini jangan lupa untuk perbanyakkan doa untuk saudara kita di Mesir yang ketika ini di zalimi oleh pemerintahan tentera yang mengkhianati kepimpinan yang dipilih oleh rakyat Mesir sendiri.

Semoga Allah SWT memberi kemenangan kepada saudara kita dan Islam kembali tegak di bumi Mesir.

So….. ya Allah ya Tuhan kami, berilah kami petunjuk sebagaimana orang yang telah Engkau beri petunjuk. Berilah kami kesihatan sebagaimana orang yang telah Engkau beri kesihatan. Berilah kekuasaan kepada kami sebagaimana orang yang telah Engkau beri kekuasaan. Berilah keberkatan pada sesuatu yang telah Engkau berikan kepada kami. Jagalah kami dari keburukan sesuatu yang telah Engkau pasti. Sesungguhnya Engkau Zat yang menetapkan dan tiada seorang pun yang menentukan Engkau. Sesungguhnya tiada hina bagi orang yang Engkau beri kekuasaan. Dan tidak akan mulia orang yang Engkau musuhi. Maha Berkat Engkau dan Maha Luhur Engkau. Maka bagi Engkau segala pujian atas sesuatu yang Engkau telah pastikan. Kami mohon ampun dan bertaubat kepada Engkau. Semoga Allah memberi rahmat, berkat dan salam ke atas Penghulu kami Nabi Muhammad SAW dan atas keluarga dan sahabat-sahabat Baginda sekalian. Amin.

لَا إِلَّهَ إِلَّا الله مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India