DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Khamis, Disember 17, 2015

BCK 10. Hari Pembalasan Bayangkan Malunya

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

Jom muhasabah…..

Manusia biasanya berasa malu apabila mereka melakukan kesilapan di khalayak ramai. Perasaan malu semakin meningkat seiring dengan peningkatan jumlah orang ramai. Sebagai contoh, seseorang itu akan berasa lebih malu jika kesilapannya didedahkan di hadapan seribu orang dibandingkan di hadapan hanya 10 orang. Bayangkan bagaimana perasaan anda jika kesalahan-kesalahan anda disiarkan melalui media elektronik kepada seluruh rakyat di negara anda.

Kita amat berhati-hati untuk menjaga kehormatan dan maruah kita di dunia ini, tetapi, ketika mengingkari Allah, pernah kah kita terbayangkan Hari Pembalasan dimana kita akan berdiri di hadapan Allah dengan di saksikan oleh seluruh umat manusia? Selain orang biasa, kesemua nabi dan rasul akan hadir bersama-sama dengan para sahabat, syuhada dan orang-orang soleh. Sungguh amat memalukan jika mereka melihat kita berdiri di hadapan Allah sebagai insan berdosa! Selain aib berhadapan seluruh umat manusia, bagaimanakah pula buruknya keadaan jika kita perlu berdiri di hadapan Allah bersendirian sebagai hamba yang derhaka? Oleh itu, untuk mengelakkan segala penghinaan itu, kita perlu menghindari diri dari melakukan dosa di dunia ini.

Tapi kita cuma manusia biasa tak terlepas dari dosa….. fikir2kan.

جزاك الله خيرا

[Sumber: IslamCan.Com]

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India