DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Selasa, Januari 18, 2011

BSK 168. Takut Ke Tak Takut Rakyat Tentukan

Bismillah.

Assalamualaikum.

No0960

Mari kita baca lapuran dibawah ini. Jom…..

Najib: Saya? Takut kepada Anwar?


Kuek Ser Kuang Keng
Jan 18, 11
2:48pm

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata beliau tidak gentar untuk berdebat dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, tetapi ketua pembangkang itu terlebih dahulu perlu 'menyelesaikan masalah peribadinya', khususnya tuduhan liwat sebelum campur tangan dengan urusan lain.

najib having lunch"Kenapa saya harus takut berdebat dengannya? Saya adalah perdana menteri. Saya ada semua maklumat. Kalau saya dedahkannya... adoi... dia akan demam,” perli Najib sambil disambut gelak ketawa oleh lebih 7,000 peneroka di Felda Chemplak, Tenang hari ini.

"Perlukah saya berdebat dengannya? Tanya Najib dan kali ini disambut dengan jeritan “tidar” oleh para hadirin.

Anwar mencabar Najib supaya berdebat dengannya apabila perdana menteri memperlekehkan rancangan reform 100 hari Pakatan Rakyat yang dijadual dilaksanakan sekiranya mereka menawan Putrajaya.

NONENajib juga menafikan dakwaan kerajaan merancang memerangkap Anwar dengan menjadi dalang dalam kes liwat II yang membabitkan bekas timbalan perdana menteri itu.

"Bukan kerajaan yang membuat laporan polis. Saiful yang membuat laporan itu,” katanya merujuk kepada pengadu kes berkenaan Mohd Saiful Bukhari Azlan.

“Anwar kata Saiful adalah budak pembancuh teh. Saya tidak tahu jenis teh yang dihidangkan. Mungkin the jenis khas,” kata Najib yang berkias dan sekali lagi disambut gelak ketawa hadirin.

“Ini adalah masalah peribadi. Dia ada masalah peribadi. Tolong selesaikan masalah peribadi anda sebelum membuat perkara lain,” kata Najib. [Malaysiakini].

PM Malaysia menyatakan beliau ada semua maklumat. PM Malaysia telah diberikan peluang untuk membuat DSAI ‘demam’. Tak tau le pulak  samada ‘demam campak’ atau ‘demam cacar’. Tapi yang pasti demam.

PM Malaysia telah diberikan peluang dan mendapat peluang untuk secara total menutup mulut ketua pembangkang, DSAI. Bukan enam bulan, tetapi selama-lamanya.

Tapi sungguh malang, beliau memilih untuk tidak berbuat demikian! Why?

Takut ke tak takut, well….. itu bukan kami yang menentukan. Persoalan itu kami pulangkan kepada rakyat untuk menjawabnya.

So….. Ya Allah, lapangkanlah bagiku dadaku, dan mudahkanlah bagiku tugasku. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India