DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Jumaat, Disember 21, 2012

BSK 335. Bicara rezeki, peluru, selera dan saudara

Bismillah.
Assalamualaikum.

Kami menonton satu program yang membicarakan pengalaman mereka yang telah berkunjung ke Palestin.

Ada beberapa isu atau mungkin boleh kami katakan disini kisah menarik yang diperkatakan dan dikisahkan.

Diantaranya, satu keluarga seramai 30 orang lebih yang dibunuh oleh askar-askar Yahudi. Yang berjaya melepaskan diri dan terselamat dari musibah berkenaan menceritakan bagaimana keluarga beliau ditembak oleh pengganas Israel. “Yang seorang ditembak disini. Satu lagi pula kat sana. Dua orang lagi terbunuh kat depan tu”.

Satu lagi mengenai seorang bapa yang juga seorang bekas menteri diberitahu bahawa anak lelaki beliau telah terbunuh.

Yang menarik dan menghairankan adalah hamba Allah yang menceritakan kisah keluarga dia dibunuh tidak menunjukkan ekspresi sedih di wajahnya. Wajahnya tenang sepanjang sessi berkenaan.

Bapa yang anaknya terbunuh pula tidak menangis atau bersedih bahkan bersyukur dan gembira diatas apa yang berlaku.

Dikatakan, ada juga yang mahu mengambil anak-anak yatim piatu dari Palestin untuk dijadikan anak angkat. Tetapi tawaran ini ditolak.

Dari apa yang kami dengar, dapat dibuat kesimpulan bahawa warga Palestin sememangnya faham benar dengan perjuangan mereka. Faham dengan situasi yang mereka hadapi dan berada. Dari kanak-kanak hingga warga tua faham benar apa maksud jihad. Mereka tidak mudah untuk melarikan diri dari perjuangan. Kami pasti mereka lebih utamakan yang abadi.

Kami juga teruja dengan gesaan untuk memboikot produk dan barangan yang di usahakan dan dikeluarkan oleh syarikat-syarikat yang memberi sumbangan besar kepada negara haram Israel. Bukan sumbangan one-off tetapi telah menjadi agenda tetap dalam operasi perniagaan mereka.

Produk boikot 1Satu persoalan, ramai remaja Islam yang bekerja dengan francais ternama dari luar negara ini dan berkemungkinan besar rezeki mereka akan terjejas dengan pemboikotan itu. Tuanpunya francais pun ada yang beragama Islam.

Senarai boikot 2Apa yang kami faham dari jawapan yang diberikan….. jika kita sendiri pergi ke Palestin dan melihat sendiri kesengsaraan dan keganasan yang dilakukan oleh rejim Yahudi kepada rakyat disana baru kita tersedar bahawa RM1 yang kita belanjakan makanya umpama kita menghadiahkan 1peluru kepada warga Palestin. Peluru untuk saudara kita sendiri!

Rezeki atau peluru?

Well….. kita pun selalu makan makanan segera tu. Meneguk air berperisa tu. Menggunakan produk dari syarikat-syarikat tu. Semua tu!

Selera atau saudara?

Fikir-fikirkan.

So….. ya Allah ya Tuhan kami, penolong kami adalah Allah, tiada Tuhan melainkan Engkau, kepada-Mu jua kami berserah. Ya Allah, selamatkanlah kami dari orang-orang yang zalim itu. Kami menyerahkan urusan kami kepada-Mu. Sesungguhnya Engkau Maha Melihat akan hamba-hamba-Mu. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India