DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Isnin, November 14, 2011

BSK 259. Rakyat diingat waspada fitnah terhadap Hj PM dan hajjah

Bismillah.
Assalamualaikum.

Ingatkan sudah reda perihal ibadah haji yang dikerjakan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri tercinta beliau, Datin Seri Rosmah Mansor.

Terbaru Penasihat Agama kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Md Zin mengingatkan rakyat agar berwaspada dan rakyat diingat tak terpengaruh fitnah yang dilemparkan oleh pelbagai pihak yang ingin meraih simpati untuk memenangi pilihan raya umum ke-13 dan seterusnya memerintah negara.

Beliau juga dilaporkan berkata pihak yang ingin memenangi pilihan raya kini semakin terdesak hingga sanggup berbuat apa sahaja termasuk mengeksploitasi agama untuk mengelirukan orang ramai.

Terbaru katanya pihak-pihak berkenaan membuat tuduhan dengan memfitnah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang pulang awal selepas selesai mengerjakan wukuf di Arafah sebagai tidak sah dan gagal mengerjakan haji.

Bila sesuatu isu itu telah reda, janganlah pula kita selongkar dan bangkitkan semula.

Rakyat mungkin sudah menerima penjelasan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom mengenai isu haji PM dan isteri.

Bila dibangkitkan semula terasa semacam ada sesuatu yang tidak kena.

Renungkan kata-kata Penasihat Agama kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Md Zin seperti dilaporkan:

“Katanya, terbaharu pihak-pihak berkenaan membuat tuduhan dengan memfitnah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang pulang awal selepas selesai mengerjakan wukuf di Arafah sebagai tidak sah dan gagal mengerjakan haji.”

ArafahPulang awal selepas selesai mengerjakan wukuf di Arafah. Pulang ke tanah air?

Pulang tanpa:

  • Mabit di Muzdalifah dan berangkat ke Mina
  • 10 Zulhijjah melontar jamrah Aqabah dan tahallul awal
  • 11, 12 dan 13 Zulhijjah mabit di Mina dan melontar jamrah Ula, Wustho dan Aqabah
  • Tawah ifadhah dan sa'i (sudah sa'i ketika tawaf qudum tidak perlu sa'i lagi)
  • Tahallul tsani

Wallahualam.

Yang baik dari Allah dan yang serba kekurangan dari diri kita sendiri.

Fikir-fikirkan.

So….. ya Allah ya Tuhan kami, kami memohon rasa takut kepadaMu, baik dalam kami bersendirian atau bersama orang ramai. Ya Allah, kami memohon kata-kata yang benar dalam keadaan kami redha atau kami marah. Ya Allah, hiasilah diri kami dengan hiasan iman dan jadikanlah kami orang yang memberi petunjuk kepada orang yang mendapat petunjuk. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India