DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Isnin, Februari 27, 2012

BFK 174. Umrah saudara setaman

Bismillah.
Assalamualaikum.

Hari ini saudara setaman dan sehaji pergi menunaikan umrah bersama keluarga salah seorang anak mereka.

Menggunakan pakej TH Travel.  Flight MAS jam 3.00 petang ni.

Masjid Nabi

Terus memasuki Mekah dan melakukan umrah. Kebiasaannya apabila jemaah kita pergi menunaikan atau melakukan umrah, jemaah akan dibawa ke Madinah terlebih dahulu.

Semalam kami menziarahi saudara kami ini. Lebih mesra di panggil Abang Rahman dan Kak Azizah. Niat hendak ziarah cuma sebentar sahaja. Sebentar sahaja!

Kami sampai rumah Abang Rahman dah nak masuk pukul 2.00 petang.

Wife dah sound awal-awal, sekejap je, jangan lama-lama, mereka nak berkemas. Takut nanti mereka penat melayan kita.

Bukan sekali, rasa-rasanya tiga kali. Mungkin lebih! Seingat kami, kat rumah, kat dalam kereta dan bila sampai kat pintu pagar.

Well….. bila dah masuk pintu pagar dan dijemput masuk rumah, lain ceritanya.

Mula-mula berbual kat ruang tamu. Memang ikhlas nak beritahu, niat memang tak nak susahkan tuan rumah.

Bila mula berbual, cerita itu cerita ini, tanpa disedari dah beranjak kat ruang makan. Dah tersedia air teh,  spaghetti, kek dan agar-agar kat depan mata. Bila pulak berpindah kat meja makan ni?

Bila terasa dah lama kat sana, wife beri cuitan. Faham maksud wife. Kami minta diri. Tiba kat rumah, jam menunjukkan pukul 2.50 petang. Ingatkan 10 minit,  rupa-rupanya satu jam.

Selalunya, bila menziarah Abang Rahman dan Kak Azizah memang lama. Selalu terlebih budget masa kat sana.

Kepada mereka, kami sekeluarga mendoakan selamat pergi dan selamat kembali. Kami sekeluarga juga memohon kepada Allah SWT agar memudahkan segala urusan dan menerima ibadah umrah mereka sekeluarga.

So….. ya Allah ya Tuhan kami, berikanlah kepada diri kami perasaan taqwa kepadaMu dan sucikanlah diri kami kerana Engkau adalah sebaik yang mensucikan. Ya Allah bersihkanlah dari kami dosa-dosa kami dengan air salji yang sejuk dan dan sucikanlah hati-hati kami dari sebarang kesalahan sepertimana Engkau menyucikan kain yang putih dari sebarang kekotoran. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India