DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Sabtu, April 24, 2010

BFK 7. Tunggu Raya Kat HS

Assalamualaikum.

Malam ni kami makan roti arab dan roti jala. Roti arab ni resepi di ambil dari blog Ummi Kuantan. Kami cicah dengan kuah ayam masak padang (lauk tengahari tadi) dan sambal tumis ikan bilis. Ayam masak padang masakannya kering sikit tapi wife sengaja lebihkan kuah untuk makan dengan roti arab. Isteri dah kata makan sebiji pun kenyang. Itu ikut kata empunya blog. Saya tak kira saya kata nak 3 keping. Bila siap dohnya dapat le seorang 2 keping. Rasa macam tak cukup. Jadi wife pun buat roti jala. Lepas makan sekeping roti dan rasanya 3 keping roti jala macam dah kenyang je. Tapi dek sedap tambah le lagi sekeping roti. Betul sedap....., mungkin selera saya sebab saya suka makan kuih yang liat2 sikit. Baki roti dan roti jala tu baru je kami selesaikan jap tadi.


Ni malam raya kat Hulu Selangor. Mungkin mereka sedang main bunga api atau bakar mercun kat sana. Saya dengar orang2 bebas pun turun padang. Tak tau le samada nak percaya atau tidak kata2 mereka2 ni. Di negeri asal saya ada yang dapat gelaran dato. Fullamak! Mungkin berjasa besar rasanya. Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia nampak di....

Esok Hulu Selangor akan memberi kata putus siapa pilihan mereka. Semoga mereka membuat pilihan yang tepat. Tunggu saje le...


So.....selamat malam. Semoga mendapat mimpi2 yang indah.


Wassalam

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India