DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Selasa, Oktober 04, 2011

BSK 238. Kerajaan belanja RM2.0 juta untuk Bersih 2.0

Bismillah.
Assalamualaikum.

Kerajaan membelanjakan RM2.0 juta untuk  perhimpunan BERSIH 2.0.

Itu adalah jawapan bertulis Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein di Dewan Rakyat:

Bersih2Menteri: RM2j untuk polis tangani himpunan BERSIH
Salhan K Ahmad Okt 4, 11 10:53am

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, kerajaan membelanjakan lebih RM2 juta untuk mengerahkan lebih 11,000 anggota polis untuk bertugas ketika perhimpunan BERSIH 2.0 diadakan pada Julai lalu.

Hishammuddin dalam jawapan bertulisnya di Dewan Rakyat berkata, perbelanjaan bagi menangani perhimpunan tersebut termasuk untuk menugaskan anggota dari kontinjen seluruh negara bagi membantu polis kontinjen Kuala Lumpur.

Menjelaskan perbelanjaan sebanyak RM2,018,850 itu, Hishammddin berkata PDRM terpaksa membuat "persiapan rapi yang memerlukan perbelanjaan bagi perolehan kelengkapan tambahan, makan minum, penginapan dan keperluan logistik yang lain."

"Jumlah pegawai dan anggota polis yang telah dikerah untuk bertugas untuk menjaga keselamatan di kawasan Lembah Klang seramai 11,046 orang termasuk seramai 2,600 orang yang dikerah," katanya.

Teresa Kok (DAP-Seputeh) dalam soalannya bertanya kepada Hishammuddin jumlah elaun yang dibayar untuk tugas anggota dan pegawai berkenaan dari 6 hingga 9 Julai lalu.

Mudah sungguh kerajaan membelanjakan wang rakyat. RM2.0 juta habis begitu sahaja.

Kami dapat rasakan yang RM2.0 juta itu seolah-olah jumlah yang kecil sahaja kepada pemimpin-pemimpin kerajaan ni.

Kerajaan yang berintegriti seharusnya peka dengan perbelanjaan yang dibayar dari poket rakyatnya.

Berjimat cermat itu adalah amalan yang mulia.

Manusia yang boros pula adalah saudara syaitan.

Manusia yang boros dengan wang sendiri bermungkinan masih boleh diterima oleh masyarakat tetapi manusia yang boros membelanjakan wang yang diamanahkan oleh rakyat, tiada kemaafan rasanya.

So….. ya Allah ya Tuhan kami, kami memohon kepadaMu perbuatan yang banyak kebaikan dan meninggalkan perbuatan-perbuatan mungkar. Ya Allah kami memohon kepadaMu supaya kami mencintai orang yang miskin. Ya Allah kami memohon kepadaMu ampunkanlah dosa-dosa kami dan rahmatilah kami dan apabila Engkau ingin memfitnah sesuatu kaum, matikanlah kami dalam keadaan tidak difitnah. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India