DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Rabu, Oktober 26, 2011

BSK 250. Perdana Menteri bukan takut cuma malu

Bismillah.
Assalamualaikum.

Benarkah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak sanggup untuk berdebat, bersemuka atau berhadapan dengan lawan beliau?

Beliau tidak memberikan respon kepada jemputan untuk berdebat dengan ketua umum PKR berhubung dengan bajet 2012.

Beliau juga tidak akan menjadi saksi didalam kes ketua umum PKR yang sedang dibicarakan.

Beliau dan isteri telah di sapena tetapi telah mendapat ‘restu’ mahkamah untuk tidak menjadi saksi. Kami difahamkan mereka dikecualikan atas dasar ‘tak relevan’.

Terkini beliau dikatakan takut berdepan dengan mahasiswa dalam isu seorang pensyarah kanan Universiti Islam Antarabangsa (UIA).

Dalam satu kenyataan pagi ini, Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) Ahmad Syukri Ab Razab berkata, SMM menyifatkan bahawa tindakan Perdana Menteri membatalkan lawatan malam ini adalah atas dasar takut untuk bertemu dengan mahasiswa.

“SMM masih berpendirian untuk meneruskan perjuangan mempertahankan kebebasan akademik. Perjuangan SMM adalah mempertahankan kebebasan akademik dan bukan hanya mempertahankan Prof Dr Aziz Bari,” kata beliau merujuk kepada isu menyelubungi Aziz.

Benarkah PM takut?

Well….. kami diberitahu yang PM kita adalah seorang yang pemalu.

najibrazak400px_5

Itu sebabnya beliau lebih selesa bercakap didalam majlis-majlis anjuran pihak-pihak yang hampir dengan beliau.

Kita juga boleh mendengar kata-kata bernas beliau diperhimpunan dan majlis-majlis yang  dipenuhi oleh pengikut-pengikut beliau.

Mungkin atas sifat malu itu yang membuat beliau segan untuk  berdepan atau berdebat secara terbuka.

Sebenarnya Perdana Menteri dikatakan terpaksa membatalkan kehadirannya di UIA kerana berada di Riyadh semalam untuk memberi penghormatan terakhir kepada Putera Mahkota Arab Saudi yang mangkat.

Putera Mahkota yang berusia lingkungan 80-an itu, yang merupakan Timbalan Perdana Menteri, Menteri Pertahanan dan Menteri Penerbangan Arab Saudi, mangkat di luar negara pada Sabtu lepas setelah gering.

Kami andaikan TPM Malaysia tidak dapat memberi penghormatan kepada rakan sejawatnya yang mangkat.

Apa pun, tabik spring kami kepada Datuk Sabri Chik.

So….. ya Allah sesungguhnya kami berlindung denganMu dari penyakit malas dan nyanyuk. Ya Allah sesungguhnya kami berlindung denganMu dari dosa dan hutang. Ya Allah sesungguhnya kami berlindung denganMu dari fitnah Masih dajjal yang sangat kuat menipu. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India