DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Isnin, November 15, 2010

BFK 115. Seremban Segamat Dari Tingkap Naza

Bismillah.

Assalamualaikum.

Kami ke Segamat semalam. Ambil anak kat UiTM Segamat. Last paper dia untuk semester 3.

Perjalanan biasa kami bila akhir semester, kena bawa Naza. Banyak barang nak dibawa balik. Anak perempuan katakan.

Seperti biasa kami merentas Simpang Ampat-Hutan Percha-Gemencheh-Gemas-Segamat. Biasanya tak ada excitement, cuma seronok nak jumpa anak sahaja.

Tapi semalam, sebaik sahaja melepasi jalan masuk ke Felda Rokan kami dapati banyak kenderaan parking kat tepi jalan. Banjir! Ada kenderaan yang tersdai kat tepi jalan, air masuk kat enjin.

Kami redah juga banjir kat situ. Kenderaan besar boleh lalu. Tak sempat nak ambil gambar. Nak cepat sampai kat destinasi.

Dah selesai urusan anak kat UiTM Segamat baru bincang dengan wife, nak ikut Tangkak atau jalan biasa? Ikut jalan biasa! Berkemungkinan air dah surut.

Well, jom lihat-lihat permandangan yang kami sempat rakamkan. Jom-jom…..

No0890  No0891

Gambar sebelah kiri tu semasa kenderaan berhenti. Polis memberi laluan kepada kenderaan dari arah utara meredah banjir. Gambar kanan tu air yang berada di sebelah kiri bahu jalan. Dah surut sikit.

No0892No0894

Gambar kiri ini pulak semasa kenderaan kami meredah air. Kira dah OK, berbanding dengan semasa kali pertama kami melaluinya. Gambar satu lagi tu gambar air di bahu kanan jalan. Sebelah kanan ini lebih rendah, kelihatan air banyak bertakung.

Alhamdulillah tidak ada kenderaan yang sangkut atau rosak. Semua selamat. Kami tiba kat rumah dekat jam 3.00 petang.

Well kawan-kawan, berhati-hati di jalanraya semasa musim sebegini. Jika boleh elakkan dari mengunjungi tempat-tempat yang diramalkan hujan lebat atau yang berpotensi dinaiki air. Rancang perjalanan dengan cermat.

So…..semoga Allah SWT permudahkan perjalanan kita dan melindungi kita dari kesusahan dalam perjalanan kita. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India