DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Khamis, November 18, 2010

BSK 139. Rumah Besar Akhirnya Di Dapur

Bismillah.

Assalamualaikum.

Luas betul kawasan banglo bekas Menteri Besar Selangor. Besar betul banglo bekas Menteri Besar Selangor. Mahal betul kos pembinaan dan pengambilan 2 bidang tanah untuk banglo bekas Menteri Besar Selangor.

Jom-jom baca kisahnya:
Dr Khir bayar tunggakan cukai banglonya

Kawan-kawan perhatikan pemandangan banglo dan kawasannya. Teramatlah mewahnya.

Tidak seperti Khalifah Umar Abd Aziz, dari mewah ke papa kedana. Takut dan gerun disoal selidik oleh Allah Taala berkenaan dengan amanah yang diterima dan dipikul.

Manusia zaman ini pula berlumba-lumba mahu menjadi pemimpin dan sanggup memikul amanah. Berpegang dengan kata-kata “membujur lalu melintang patah”. Balun habis!

Utamakan kelazatan dunia, akhirat belakang kira. Enjoy duluuu! Kaut duluuu!

Rumah besar, banglo besar, istana besar, mahligai besar. Bilik berbelas, berpuloh, beratus? Tak pulak digunakan kesemua bilik tu. Tiap-tiap malam tidur dibilik yang sama jugak.

Itu pun masa Allah Taala masih memberi kemampuan. Bila dah ditarik kemampuan itu, mereka akan dapati diri mereka dah mula tidur di bilik berdekatan dapur. Tak lama lepas tu, mereka dapati pulak mereka dah mula menghuni dapur. Lama-kelamaan memang dapur itu jadi rumah mereka. Dah tak larat nak berjalan dan berbuat apa-apa.

IMG_0728

Rumah besar, banglo besar, istana besar, mahligai besar akan jadi milik orang lain. Bilik tidur utama orang lain yang tidur. Permandangan cantik dinikmati oleh mata orang lain.

Mereka pulak? Mereka pulak akan ditanya, dari mana mereka mendapat kekayaan dan bagaimana mereka membelanjakan atau mengagihkannya.

Adakah kita mahu menjadi seperti itu? Fikir-fikirkan.

So….. semoga Allah SWT memberi kepada kita rezeki yang halal lagi banyak, baik dan berkat. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India