DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Selasa, November 30, 2010

BSK 144. Utusan Catat Kerugian RM10 Juta

Bismillah.

Assalamualaikum.

Adakah benar seperti apa yang disiarkan di Harakah Daily?

Utusan records RM10 million loss

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, Nov 25: Utusan Melayu, the company which publishes UMNO and its right wing offshoot Perkasa’s mouthpiece, Utusan Malaysia, has recorded a pre-tax loss of RM10.682 million in the first nine months this year.

This is in contrast to the pre-tax profit of RM1.707 million for the same period last year.

According to a filling in Bursa Malaysia, Utusan attributed the decline in revenue from RM253.847 million to RM244.564 million to a decrease in advertising revenues.

Besides recording a lower pre-tax profit of RM1.736 million for the third quarter ending September 30, against RM10.128 million last year, Utusan’s revenue only managed to improve by a dismal RM10,000, from RM89.53 million to RM89.54 million during the period under review this year.

Responding to the loss, former MCA Subang Jaya state assemblyman Lee Hwa Beng expressed sympathy to the paper's shareholders, and said that RM10 million spent for propaganda purposes were "cheap".

“RM10 million a year for propaganda is cheap. Only pity the shareholders,” said Lee in a Twitter posting.

The loss drew an almost immediate response from none other than the paper's frequent target of condemnation, Opposition Leader Anwar Ibrahim, who said the paper's drop in quality was also a factor.

utusan_umno_perkasa

Kenapa boleh rugi? Adakah Utusan telah hilang keberkatannya? Sudah ditarik oleh yang Maha Berkuasa?

Cuba kita hayati surah al-Baqarah ayat 42 yang bermaksud:
”Dan janganlah kamu campur adukkan yang hak dengan yang bathil dan janganlah kamu sembunyikan yang hak itu, sedang kamu mengetahui.”

Utusan perlu kembali kepada maksud asal ianya ditubuhkan. Memberikan berita yang telus kepada rakyat! Cuba difikir-fikirkan.

So….. semoga Allah SWT tunjukkan kepada kita perkara yang benar itu adalah benar dan dipandunya kita supaya mengikutinya, dan tunjukkan kita perkara yang bathil itu adalah bathil supaya kita meninggalkannya. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India