DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Sabtu, Mei 08, 2010

BFK 12. Jemput Jemputan

Assalamualaikum.

Kita bertemu lagi. Semoga kawan2 semua direstui Allah SWT. Dah solat? Saya? Alhamdulillah sudah. 

Jam 12.15 tengahari tadi kami ke rumah jiran setaman memenuhi undangan majlis perkahwinan anak perempuan beliau. Kali kedua jemputan dari jiran ni. Jemputan dari jiran2 lain dimasa2 lalu pun dah banyak. Kami? Belum boleh membuat jemputan lagi. Anak2 belum ada yang lepas belajar. Untuk perhatian, kat sini jemputan masih untuk sekeluarga. Saya kekadang tu ada menerima jemputan yang silent kat keluarga. Kat sini ada yang memilih katering ada juga memilih memasak secara bergotong royong. Mana2 cara pun boleh. Kita semakin maju dan semakin sibuk jadi mana2 pilihan pun kita hormati. Datang awal jadi balik pun awal le juga. Tak tunggu pengantin. Isteri dan anak ke4 tak berapa sihat.

Malam ni ada satu lagi jemputan. Kahwin lagi? Bukan. Majlis bacaan yassin dan doa selamat. Jiran setaman juga. Kariah masjid dan jiran terdekat.

Makan2 ni pun kena berjaga2 juga. Saya pun kena jaga tahap kolesterol. Last check up, level dah OK. Tapi kena makan ubat juga buat masa ni. Saya ada terbaca disebuah laman web seperti berikut "Diakhir zaman nikmat makanan ditarik balik. Makanan lazat2 tapi membawa penyakit".  Huhu.

So..... sama2 kita berjaga2. Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India