DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Selasa, Mei 04, 2010

BFK 10. Macam2

Assalamualaikum.

Lama juga kita tak bicara. Urusan dunia katakan. Malam ni kami berempat makan special sikit. Kami pekena pecal dengan jemput2 roti. Sayur2 untuk pecal tu ada tauge, kacang panjang, timun dan sengkuang. Ada juga tauhu goring. Jemput2 tu biasa le. Bancuh tepung gandum, letak bawang, ikan bilis, oat dan garam. Dibuat biar cair sikit. Bila oat dah kembang plus roti yang dipotong kecil2. Gaul hingga sebati. Lepas tu goring. Kuih pecal isteri buat sendiri. Special.......

Ada berita2 yang menarik perhatian saya di sebuah akhbar arus perdana hari ni. Ada berita mengenai ada orang tu jadi senator. Lapuran kat SPRM oleh pemuda2 mengenai rasuah raya kat 1 tempat tu. "Janji politik bukan rasuah". Remaja kena tembak. Isteri kena belasah suami sampai mati. "Dia seorang yang baik" Obama berbisik. "Ole-ole" di Sibu untuk dinikmati semua kaum. Kerajaan timbang ganti MyKad. 
Di berita TV pula penolakan rayuan seseorang mengenai kes li...     

Sesiapa2 yang diceritakan dalam berita2 tu mungkin ada yang tersirat dan tersurat. Tapi walau apa pun kita kena kembali kepada Islam. Insya'allah tak ada yang bermuka2, tak ada yang rasuah, tak ada yang terbunuh, tak ada menyusahkan rakyat dll. Islam kan dah lengkap! Kita mengaku negara Islam dan ada pula mahkamah syariah sendiri. Jika orang Islam kenapa tak di bicara di mahkamah yang bersesuaian. Kenapa kita sendiri menolak apa yang kita adakan. Kan pening manusia dibuatnya. Mumet kata orang Jawa.

Cukup sampai kat sini. Nanti over pulak. Nak tengok Chef Wan kat TV 9 jap.

So..... jumpa lagi. Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India