DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Ahad, September 19, 2010

BSK 77. Sabra Dan Shatila

Bismillah.
Assalamualaikum.

Tarikh 16-18 September 1982. Kawan2 ingat tarikh tu? Kawan2 ingat Sabra dan Shatila? Tarikh dan nama2 itu akan sentiasa diingati oleh seluruh umat Islam. Peristiwa pembunuhan kejam pelarian Palestin oleh rejim yahudi laknatullah. Sungguh menyayat hati apa yang dilakukan terhadap umat Islam.

Tapi kenapa kita sentiasa diingatkan kepada peristiwa 11 September 2001 tu? Peristiwa yang dikatakan dilakukan oleh orang2 Islam, walaupun kebenarannya dipertikaikan oleh penduduk2 Amerika sendiri. Menyedihkan!

Kita mesti menyokong perjuangan rakyat Palestin. Menyokong mereka2 yang mahu membebaskan Masjid Al-Aqsa, Baitul Maqdis dan bumi Palestin. Bukan menyokong mereka2 yang berkepentingan dan bersekongkol dengan yahudi laknatullah dan mereka yang mendukung rejim tersebut. 

Ramai yang terkorban di Palestin, dari semua peringkat umur. Dari bayi hingga orang tua. Adakah kita tidak ambil peduli? Jika kita tidak mampu untuk bertindak atau tidak mampu untuk menyumbang, adakah kita tidak mampu untuk.....

Berdoa! Senjata utama kita umat Islam! Berdoa kepada Allah SWT untuk kebaikan bumi Palestin dan sahabat2 kita disana. Fikir2kan.

Berikan sokongan kepada perjuangan rakyat Palestin. Dengan apa sahaja kemampuan yang ada pada kita. Lakukan!

So..... semoga kita dimasukkan Allah SWT didalam golongan hamba2 Nya yang menolong dan membantu Islam. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India