DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Khamis, September 30, 2010

BSK 87. Ahmadinejad Di New York

Bismillah.
Assalamualaikum.

Kenapa kebanyakkan pemimpin2 dunia mengikut telunjuk Amerika? Dan kenapa kebanyakkan pemimpin2 ini bangga jika dapat bercakap atau berjumpa dengan Presiden Amerika tu? Walaupun cuma 1/2 jam. Nak cakap apa dalam masa singkat tu? Setahu kami dasar Amerika tunduk kepada Israel. Secara tak langsung pemimpin2 dunia yang mengikut telunjuk Amerika tunduk juga kepada telunjuk yahudi.

Bukan tujuan kami nak sokong mana2 pemimpin dunia yang berani bangun bersuara menentang dasar2 Amerika dewasa ini. Tapi kami bangga dengan keberanian mereka2 ini. Salah seorang darinya ialah Presiden Iran. Bila berucap kat PBB, langsung pegawai2 Amerika dan sekutu2nya cabut. Jom2 baca sebuah artikel mengenainya.....
Klik sini! 

Pemimpin2 mesti berpegang dengan kata2 "berani kerana benar". Adakah kerana "polis dunia" membuat mungkar, pemimpin2 dunia tidak perlu membuat teguran? Diam membisu? Senyum2 kambing je? Huhu.

“Engkaulah saja (Ya Allah) yang kami sembah dan kepada Engkaulah saja kami memohon pertolongan.” 
[Surah Al-Fatihah: Ayat 5]

Dalam apa urusan yang kepimpinan lakukan perlu memohon pertolongan dan bantuan hanya kepada Allah SWT. Kita suarakan kepihatinan negara kita tentang isu Palestin, Afganistan, Kashmir, Iraq dan lain2 negara Islam yang ditindas. Bila sudah selesai tugas kita, lalu kita berserah kepada Allah SWT. Tenang dan aman fikiran kita.

Well, kami ada membeli sebuah buku bertajuk "Ahmadinejad Singa Baru Dunia Islam". Dah lama juga kami beli buku tu, tahun 2008 rasanya. 

Cuba2 le baca, boleh dapat mengenali beliau dengan lebih dekat. Ada juga memuatkan temuramah dan surat beliau kepada Presiden Amerika dan kepada rakyat Amerika. 

Kita beri semangat, dari jauh beserta dengan doa kepada mereka2 yang ingin membantu dan meninggikan Islam di serata dunia.

So..... semoga kita semua ditetapkan hati kita oleh Allah SWT untuk sentiasa membantu hamba2 Nya meninggikan Islam di dunia ini. Insya'allah.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India