DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Rabu, Ogos 11, 2010

BSK 63. DSAI Selamat Hari Lahir

Bismillah.
Assalamualaikum.

Dalam banyak-banyak kes yang dibicarakan di mahkamah, kes hamba allah seorang ni yang paling menyentuh hati kami.....

Anwar celebrates birthday in court 

By LISA GOH and NURBAITI HAMDAN

KUALA LUMPUR: Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, who is embroiled in his second sodomy trial, celebrated his 63nd birthday in the dock Tuesday.
      Anwar arrived at the High Court here with his wife Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail in high spirits and smiled at those who were present in court.
      Dr Wan Azizah was seen walking into the court with a bouquet of lilies, which was later placed inside the dock next to Anwar.
      When asked by reporters later, the de facto PKR leader said he did not have any particular birthday wish.
      "I don't celebrate (my birthday). Today is just like any other day. If I have a wish, it would be the same as everyday,s wish, for justice to prevail," he said.
      Anwar, who was born in Penang, later went to the cafeteria at the court complex and had birthday cake and tea.
      Among those who were at the cafeteria were lawyers Karpal Singh, Gobind Singh Deo and Ram Karpal, PKR supreme council member Datuk Chua Jui Meng and Batu MP Tian Chua.

Jika kita mengikuti liku hidup beliau kita boleh merasakan beliau ini seorang yang boleh dikategorikan sebagai "istimewa". Bukan beliau sahaja, tapi kami merasakan keluarga beliau juga. 

Kali kedua menerima tuduhan yang sama. Kita lihat sokongan yang diberi oleh keluarga beliau, sungguh membanggakan. Cuba kita lihat semangat yang ditunjukkan oleh isteri dan anak-anak beliau. Hebat bukan!

Memang banyak dugaan yang Allah SWT berikan kepada hamba-hamba Nya. Mungkin ini adalah dugaan kepada keluarga ini. Jika kita fikirkan dengan tenang, dugaan ini bukan hanya kepada keluarga ini. Tetapi secara tak langsung kepada kita semua. Yang pasti kepada mereka-mereka yang terbabit secara langsung dalam kes ini. Tidak kira terbabit macam mana. Kecil atau besar! Mengerikan!
    Kebanyakkan yang terlibat terus dalam kes ini adalah orang Melayu, yang pasti beragama Islam. Kenalah berhati-hati untuk menyelamatkan diri, bukan sahaja kat sini tetapi yang utama menyelamatkan diri kat sana.....

    Kawan2 fikir2kan kes ini dengan fikiran yang terbuka dan tenang. Fakta2nya! Adil atau tidak hanya kawan2 yang boleh memberi jawapan.

    Apa pun, kami mengucapkan "Selamat Hari Lahir" kepada Dato Seri. Teruskan perjuangan! Allahhuakbar.



    So.....semoga Allah SWT menghindari kita dari tergolong didalam golongan hamba-hamba Nya yang zalim. Amin.

    Wassalam.

    0 comments:

     
    Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India