DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Selasa, Oktober 05, 2010

BFK 109. S2 City Park

Bismillah.
Assalamualaikum.

Mak mertua ada kat rumah kami. Dia dah plan nak pergi ke sebuah taman riadah kat Seremban 2. Jadi pagi tadi kami bawak le ke.....

S2 City Park! Cukup popular juga kat kawasan perumahan sekitar sini. Cantik persekitarannya. Jom2 ikut kami brisk walking.....

Fuuh! Terangkat air tu yob! Bodyguard from China! Once upon a time in China! Shoalin master! Tai chi master! Dah dekat sangat tu! Well, seorang veteran sedang practice pergerakan tai chi. Haha.

Cantik permandangan yang ada. Pepohon menghijau dan permandangan tasik. Kira orait tu.

Sempat juga kami ambil gambar bunga kebangsaan kita. Bunga raya! Atas tu warnanya merah pekat. Satu lagi tu cerah sikit. Dua2 bunga raya. Semestinya  kegemaran Menteri Penerangan, Komunikasi, Kesenian dan Kebudayaan Malaysia.

Sekuntum bunga lagi yang sempat kami ambil gambarnya. Bukan kumbang yang memikat tapi belalang! Ish ish.

Sepasang labi2! Yang atas tu jantan rasanya. Nak terjun ke tidak? Nak control macho kejantanan le tu. Yang betina malu2, nak menyelam le tu. Hehe.

Ada perumpamaan "sekilas ikan di air dah tahu jantan betinanya". Yang mengejar tu jantan rasanya. Lagi pun nampak handsome dari yang lain. Ooi! Bukan tu sebenarnya yang dimaksudkan oleh perumpamaan tu. Ish ish.

Salah seorang petugas taman yang mempastikan keindahan taman terjaga dan pohon2 tumbuh subur. Terima kasih!

PM Malaysia tak perlu risau, semangat 1Malaysia tu memang dah lama tersemai kat hati rakyat Malaysia ni. Tua, muda dah ada semangat tu. Tak perlu di " jom hebah hebuh" kan lagi. Buat rakyat confuse je. OK!

Hari ni cuma berjalan 1 pusingan je sebab dah lama tak ke sini. Insya'allah mungkin tambah bilangan pusingan pada masa2 akan datang. Mak mertua pun OK. Dapat sama2 menghirup udara bersih. Hmm.....

So..... semoga kita semua dikurniakan Allah SWT dengan kesihatan yang baik yang membolehkan kita lebih mensyukuri segala nikmat pemberian Nya. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India