DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Sabtu, Oktober 16, 2010

BSK 107. Bajet 2011 Permata SAR

Bismillah.
Assalamualaikum.
Perpatah melayu ada berbunyi “tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu?”. Itu le yang boleh kita katakan kepada sorang hamba allah tu. Jom kita sama2 baca…..
Bajet: 'Rosmah' dapat RM111 juta, SAR RM95 juta
Dzulfikar Mashoor
KUALA LUMPUR, 15 Okt: Program Permata yang dipopularkan oleh Datin Seri Rosmah Mansor, isteri kepada Perdana Menteri turut mendapat manfaat dari Bajet 2011.
Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Menteri Kewangan I mengumumkan sebanyak RM111 juta diperuntukkan bagi agenda Permata memperkasa pendidikan awal negara.
Peruntukan itu meliputi projek pembinaan Fasa II Kompleks Sekolah Permata Pintar, membina 32 Pusat Anak Permata Negara (PAPN) serta membiayai operasi 52 PAPN yang telah siap.
Peruntukan itu turut meliputi program Permata yang lain seperti Permata Pintar, Seni, Insan dan Remaja.
Walaupun Rosmah tidak mempunyai sebarang jawatan rasmii dalam kerajaan, khususnya Kementerian Wanita, Keluarga dan Masyarakat serta Kementerian Pelajaran Malaysia tetapi program Permata yang diuruskannya nampaknya seakan mendapat bajet  'istemewa'.
Ini kerana, pertadbiran Najib hanya memperuntukan RM95 juta sebagai bantuan perkapita untuk sekolah-sekolah agama rakyat (SAR) rendah dan menengah.
[Dari Harakah Daily]
Walau pun tak ada jawatan resmi dalam kerajaan tapi ….. dia tu isteri perdana menteri. Itu pun 1 kerjaya masakini. Kawan2 pernah dengar tak kata2 ni “kalau suami pengurus, isteri pengurus besar”. Rasanya betul kata2 tu. Well, siapa yang lebih berkuasa?
Akhir zaman ni SAR dan seumpamanya tak begitu menarik minat atau menyentuh hati manusia. Tak commercial, tak international gitu. Hmm…..
Akhir zaman ni manusia mencari nama. Jika boleh nama tu nak sentiasa bermain dibibir rakyat. Entah!
No0823
Kami pun selalu juga jumpa first lady kat negara kita ni. Anak2 perempuan yang beriya-iya sangat nak jumpa. Ish ish. Tapi cuma masa dah dekat2 raya je. Hehe. Pergi Butik First Lady! Haha. Jangan marah! Mereka berkenan dengan baju2 kat sana. Apasal plak sampai isu first lady ni? Entah! Ish ish.
Walau apa pun kami berharap pemimpin2 yang diberi amanah untuk memimpin negara akan benar2 memberi yang terbaik kepada  rakyat. Baik dibalas baik. Buruk dibalas buruk. Bukan kita yang balas. Allah SWT yang membalasnya. Oleh itu berhati-hatilah dengan keputusan yang diambil.
So….. semoga kita semua termasuk didalam golongan hamba2 Allah SWT yang mementingkan dan mengutamankan hak. Hak Allah SWT dan hak manusia. Amin.
Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India