DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Sabtu, Oktober 23, 2010

BSK 114. Festival Busana Muslim Yang Tiada Nilai Islam

Bismillah.

Assalamualaikum.

Kami nak sambung sikit peristiwa selepas solat jumaat kat Masjid Negeri semalam. Lepas sahaja bacaan doa oleh iman, kedengaran suara memberi penerangan “Festival Busana Muslim (FBM)” yang di rasmikan oleh isteri perdana menteri Malaysia di Monaco Sporting Club, Monte Carlo. Beliau juga adalah salah seorang penganjur, penasihat dan juga penaung kepada FBM berkenaan.

Tapi apa yang mendukacitakan, fesyen pakaian yang digayakan itu sebetulnya melanggar prinsip Islam dalam berpakaian dan tidak selari dengan apa yang telah ditetapkan oleh Allah SWT.

Sudahlah tidak menutup aurat, salah satu pakaian yang di peragakan tertulis “Muhammad” dalam keadaan terbalik. Allahuakbar!

Sepanjang sessi penerangan itu, pihak Masjid Negeri telah memasang kaset bacaan al-Quran yang telah sedikit sebanyak menenggelamkan suara saudara kita yang memberi penerangan. Kenapa? Well, tepuk dada tanya iman.

Jom lihat gambar2 yang sempat kami rakamkan…..

No0845No0846No0847No0848

Walau pun terdapat gangguan, saudara-saudara kita ini tetap istiqomah dengan niat mereka. Yang sedang memberi penerangan dan juga yang sedang menyebarkan risalah terus berusaha. Semoga Allah SWT memberi ganjaran yang setimpal dengan usaha mereka. Insya’allah.

Diakhir sessi penerangan, dibacakan doa agar mereka2 yang berkenaan bertaubat (itu sebahagian yang kami dengar). Banyak lagi yang diminta.

Jom kita menghayati firman Allah SWT dan sabda Rasulullah S.A.W. dibawah ini.

Firman Allah SWT yang bermaksud:

“Bertaubatlah kamu wahai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.” [Surah an-Nur: Ayat 31]

Sabda Rasulullah S.A.W. yang bermaksud:

“Sesungguhnya Allah SWT akan menerima taubat hamba-Nya selama roh belum sampai ke ghar-gharah (hampir nazak).”

So….. semoga Allah SWT memperbaiki untuk kita agama kita yang memelihara urusan kita dan perbaiki dunia kita yang didalamnya kehidupan kita dan perbaiki akhirat kita iaitu tempat kembalinya kita. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India