DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Jumaat, Oktober 15, 2010

BSK 105. Umno Ti”ada” Rancangan Ke Sarawak

Bismillah.

Assalamualaikum.

Setiausaha agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengakui bahawa ada pihak yang cuba menubuhkan Umno di Sarawak, namun usaha seperti itu tidak akan berhasil kerana penubuhan parti itu di negeri berkenaan tidak akan diluluskan oleh Umno pusat.

Nak baca berita penuh? Klik sini!

Betul ke? Susah kami hendak mempercayai penafian tersebut. Jika telah diakui ada pihak yang cuba atau mahu menubuhkan Umno disana, semesti sudah ada pertemuan diantara seseorang di pusat dengan seseorang di sana. Ingat perkataan “perpaduan”? Masih dinyanyikan lagu tu sekarang ni.

Selalunya, bila ada berita penafian dilakukan, sebenarnya perancangannya sudah ada atau dah bermula. Jika tidak takkan majlis hari raya oleh badan penaja Umno Sarawak boleh diadakan. Mesti ada “approval” dari jari2 gatal di pusat.

Setahu kami CM Sarawak sekarang ni pun dikatakan tak menentang jika Umno nak bertapak di sana. Kira dah diberi lampu hijau tu. Untuk berita penuh! Klik je sini!

No0817

Zaman sekarang ni mana ada istilah “malu2 kucing”. Istilah yang masih digunakan ialah “siapa cepat dia dapat”. Ada peluang, sambar! Lambat lepas!

Umno sebenarnya sedang mencari kekuatan sekarang ni. Kekuatan ini diperlukan untuk menghadapi PRU 13 nanti. Jika Umno bertapak di Sarawak, kekuatan parti tu akan bertambah. Iaitu dengan kemasukkan ahli2 komponen BN dan parti2 lain dalam Umno. Secara tak langsung MP Umno akan bertambah, seperti apa yang berlaku di Sabah. Kekuasaan Umno akan meliputi Sabah dan Sarawak. Kami berkeyakinan pengundi2 di Malaysia Timur masih boleh dimanipulasi dengan agak mudah berbanding Semenanjung. Secara tak langsung Umno tidak perlu sangat bergantung nyawa kepada komponen2 lain dalam BN. Erti kata lain, Pas tidak diperlukan lagi oleh Umno.

Itu cuma andaian kami sahaja. Mungkin jadi mungkin tak jadi. Tapi kami lebih berat kepada Umno akan masuk ke Sarawak dalam waktu terdekat ini. Cuma itu alternatif yang mereka ada. Fikir2kan.

So….. semoga kita semua ditakdirkan Allah SWT memilih kebenaran, memihak kebenaran dan bersama kebenaran. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India