DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Selasa, Oktober 26, 2010

BSK 116. PRU 13 Angin Sepoi-Sepoi Berbisik

Assalamualaikum.

Bismillah.

No0851

Kedengaran angin sepoi-sepoi bahasa melintasi telinga kami, seolah-olah sayup-sayup berbisik-bisik PRU 13 dah dekat. Dah dekat sangat!

Berbisik-bisik lagi seakan-akan memberitahu ketibaan itu rentetan gempa berskala tinggi yang bersahut-sahutan diseluruh pelusuk negara. Bergegar dari Kelantan hingga ke Sabah. Berlegar-legar di 1Malaysia. Gegaran dirakamkan disaluran-saluran TV arus perdana:

"Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa. Saudara dan saudari, walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!"

Bertepuk sorak hulubalang-hulubalang dan srikandi-srikandi tonggak negara, pemuda-pemuda bersama-sama putera dan puteri harapan bangsa.

Berkiaslah seorang panglima muda tentang musang. Bingkas bangun menteri nikah kawin kerana terkejut lalu berkata “patik tidak ada kena mengena dalam soal ini. Patik tidak tahu langsung apa yang diperkatakan oleh panglima muda itu!”

Berkiaslah juga teman panglima muda tentang abu-abu terutamanya abu lahab. Bingkas bangun juga mereka-mereka  lalu berkata “kami tidak ada kena mengena dengan surah Al-Masad: ayat 1-5, yang bermaksud:

Binasalah kedua-dua tangan Abu lahab, dan binasalah ia bersama!
Hartanya dan segala yang diusahakannya, tidak dapat menolongnya.
Ia akan menderita bakaran api neraka yang marak menjulang.
Dan juga isterinya, seorang perempuan pemunggah kayu api. 
Di lehernya sejenis tali, dari tali-tali yang dipintal.

Kami ini Abu Lahab moden bukan Abu Lahab jahilliah. Panglima kena spesifik dengan kata-kata panglima.”

Bertempik pula panglima perdana “Bangun wahai saudagar mimpi! Kaki-kaki kamu tidak akan dapat berpijak di Putrajaya! Putrajaya akan dipertahan!”

Terdengar sayup-sayup 1 suara dikalangan rakyat jelata 1Malaysia “kami bukan mat jenin, kami akan tetap menjejakkan kaki-kaki kami disana.”

Bertempik lagi panglima perdana “jangan mimpi di siang hari, Putrajaya tetap hak kami. Dulu, kini dan selamanya.”

Terdengar sekali lagi suara dari rakyat 1Malaysia, kali ini serentak mereka menjerit “kami bermimpi di malam hari”.

Kepimpinan adalah satu isu yang amat penting. Tetapi siapa yang akan menetap di Putrajaya bukanlah kita yang menetapkannya. Kita cuma perlu menjalankan kewajipan kita.

Kita berdoa agar mereka-mereka yang adil akan diberi kesempatan untuk menerajui negara kita ini. Kita serahkan perkara itu kepada Allah SWT untuk menentukan. 

Allah SWT mengetahui segalanya. Dia yang mengatur kehidupan kita ini.

So….. semoga Allah SWT tunjukkan kepada kita perkara benar itu benar dan memandu kita supaya mengikutinya dan tunjukkan kita perkara yang batil itu adalah batil supaya kita meninggalkannya. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India