DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Rabu, Oktober 13, 2010

BFK 111. Ronda-ronda 2 Seremban

Bismillah.

Assalamualaikum.

1 pagi yang quite hectic bagi kami hari ni.

Jam 8.45 am bawa abah pergi sarapan, Petang semalam mak dan abah kami tiba dari Slim River. Sesampai je abah dah bagi hint “esok tak keluar ke?”.

No0810

Well, kami sarapan kat kedai makan di Seremban 2. Just the 2 of us! Biasa, roti canai dan kopi O untuk abah. Roti canai banjir dan teh tarik untuk kami. Pau kacang merah goreng, kami share. Tapau 4 keping roti canai. Settle!  Lepas hantar abah balik, kami terus ke Terminal Bas Seremban. Parking kereta kat sana. RM 2.10 parking. Huhu.

Tempat pertama yang kami menapak ialah BIMB Seremban. Nak bank-in yuran kemasukan anak ke KUIS. Mengisi borang dan menunggu giliran, rasa2 nya lama jugak kami berada kat BIMB ni. Alhamdulillah, kat dalam bank tu sejuk. Kat luar walaupun baru jam 10.30 am dah terasa bahang panasnya. Ish ish tak baik cakap camtu!  Allahuakbar.

Persinggahan ke 2, BSN Seremban. Menapak juga kami ke sana. Berpeluh jugak bila brisk walking ni. Tapi tak le sampai setanak nasi jauh nya. Hehe.

Kat sini kena isi borang juga. Nak beli nombor pin. Tak le lama sangat kami kat sini.

Selesai urusan kat BSN kami menapak balik ke Terminal Bas. Ambik kereta dan terus ke destinasi ke 3. Seremban 2 lagi!  Ambil gambar anak  yang dah siap. Lepas sarapan dengan abah, kami ke kedai gambar berkenaan, tapi belum bukak plak kedai tu. Ish ish lambatnya.

Jam 12.00 tengahari baru sampai ke rumah. Separuh hari jugak le dibuatnya. Tak pe, sekali2! Asalkan usaha kita berhasil, alhamdulillah.

Itu le kisahnya! Tak le hebat ceritanya, saja2 nak masukkan dalam blog. Mana tahu kawan2 nak ikuti juga. Dah nak habis baca pun! Haha. 

So….. semoga kita semua dihindari Allah SWT dari sikap malas dan sambil lewa dalam melaksanakan amanah Nya. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India