DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Selasa, Julai 13, 2010

BSK 33. Agen CIA. Fullamak!

Bismillah.
Assalamualaikum.

Kami terkejut bila membaca lapuran akhbar mengatakan ada seorang pemimpin parti politik dikatakan menjadi agen CIA. Betul ke? Siapa yang membuat tuduhan tu! Dah diselidik dengan rapi ke?


Bila bunga bertasbih, apakah yang mungkin ditasbihkan? Mungkin firman Allah SWT yang bermaksud:
"Wahai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu."
[Al Hujuraat : 6]

Mungkin juga firman Allah SWT ini yang bermaksud:

"Mengapa pada waktu kamu mendengar berita bohong itu orang-orang mukminin dan mukminat tidak bersangka baik terhadap diri mereka sendiri, dan (mengapa tidak) berkata: “Ini adalah suatu berita bohong yang nyata.” Mengapa mereka (yang menuduh itu) tidak mendatangkan empat orang saksi atas berita bohong itu? Oleh kerana mereka tidak mendatangkan saksi-saksi maka mereka itulah pada sisi Allah orang- orang yang dusta." 
 
[An-Nur: 12-13]

Kita sebagai umat Nabi Muhammad SAW jangan lah mudah melatah. Kita ada cara untuk menangani berita2 yang kita terima. Tunjukkan lah peribadi muslim kita.

So.....semoga Allah SWT memasukkan kita didalam golongan orang2 yang beriman. Amin.

Wassalam.

0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India