DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Segala puji bagi Tuhan Yang Menguasai Langit dan Bumi. Yang mengatur urusan makhluk. Selawat dan Salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Nabi dan Rasul Akhir Zaman dan juga kepada keluarga dan para sahabatnya dan pengikut-pengikutnya.

Selamat datang. Selamat membaca. Semoga terhibur.

Jazakallah Khairan Kathira.Assalamualaikum Wrt. Wbt

Sabtu, Julai 24, 2010

BSK 47. Perpaduan Lagu Nombor 1 Dalam Carta Lagu Negara

Bismillah.
Assalamualaikum.

Kami hairan kenapa isu perpaduan ni menjadi isu yang terlampau sangat besar nya. Yang heran ahli akademik pun turut terheret dalam isu ni. Kenapa ya? Betul ke ada sandiwara antara kedua parti tu? Pelik!



Satu parti ada nama Islam, satu lagi ada nama  Melayu. "Air dan minyak tak kan bercampur" atau "hak dan bathil tak kan bersama". Fikir2kan.

Bila lagu "perpaduan" didendangkan, dua-dua pihak macam nyanyi berduet pulak. Macam SM Salim dan Siti Nurhaliza. Dua2 nya penyanyi, yang membezakan, seorang dah lama dalam industri dan dah nak mula dilupakan, seorang lagi dah lama juga dalam industri tapi masih mendapat sambutan. Fikir2kan.

Bagi kami kedua pihak perlu professional.  Kalau satu puak dah kata "NO", jangan le  pulak yang satu lagi kata "Yes.....", jangan dipanjangkan pulak.  Stop kan le isu tu. Fikirkan le cara lain kalau nak menang PRU 13 nanti. 


Cuma nak bagi tau dek kerana lagu "perpaduan" ni, isu yang ada kaitan dengan rakyat terabai. Seperti isu kenaikan harga barang2. Siapa yang susah? Rakyat macam kami yang susah! Tapi yang pasti  kami mahu kerajaan yang memerintah  mementingkan nasib rakyat bukan "pembangunan" material untuk golongan tertentu. 

So.....semoga Allah SWT memberi kita petunjuk untuk keselamatan kita dalam suasana yang celaru dan mencabar  ini. Amin.

Wassalam.



0 comments:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India